Teknoloji Tasarım

Teknoloji Tasarım

"Bizim akıl, mantık, zeka ile hareket etmek en belirgin özelliğimizdir. Bütün 
hayatımızı dolduran olaylar bu gerçeğin delilidirler."

Mustafa Kemal ATATÜRK

15.03.2018 3791

Teknoloji Tasarım 

Teknoloji Tasarım, teknolojinin zihninde canlandırılan biçimidir. Bu tanımlamada zihinsel süreçlerin kullanımı ön plana çıkmaktır. Farklılıkları bulma, hayal kurma, sorgulama, yaratıcı düşünme, eleştirilsel düşünme, akıl yürütme gibi üst düzey zihinsel süreçlerin tasarım yapmada önemli bir yeri vardır.

Teknoloji ve tasarım ürün geliştirme sürecine yönelik olduğundan ve insan hayatını doğrudan etkilediğinden birlikte ele alınmalıdır. Teknoloji ve tasarım birbirini doğrudan etkileyen kavramlardır. İkisi arasındaki ilişki özne ile nesne arasındaki ilişki gibidir. Bu ilişkide öncelikli zihinsel süreç olarak yaratıcılık, karşımıza çıkmaktadır.

Teknoloji ve tasarım ilişkisinin geliştirilmesi bireyin yaratıcılık düzeyinin geliştirilmesi ile mümkün olabilir. Yaratıcılığın geliştirilebilmesi dış uyarılara açık ve alıcı olmakla birlikte duygu, istek, hayal gücü ve iç tepkilerinin de bilincinde olmasını gerektirmektedir.

 

Teknoloji ve Tasarım Dersinin Amaçları

• Teknoloji geliştirme süreci ile ilgili temel bilgiler kazandırmak,
• Tasarım kavramı, türleri ve süreci ile ilgili temel bilgiler kazandırmak,
• Günlük hayatta karşılaştıkları problemlerin çözümüne ilişkin sorumluluk almalarını ve bu problemlerin çözümünde teknoloji geliştirme süreçlerini ve tasarım becerilerini kullanmalarını sağlamak,
• Tasarımcıların uyguladığı problem belirleme ve şartlara göre en uygun çözüm önerisi geliştirme süreçlerini anlamalarına yardımcı olmak,
• Sosyal becerilerin (iş birliği, iletişim becerileri, başkalarının fikirlerine saygı gösterme, grup ortamında kendi fikrini verilerle destekleyebilme, eleştiriyi olgunlukla karşılama vb.) gelişmesine yardımcı olmak,
• Teknoloji ve tasarım bilgi birikiminin; toplum, ekonomi ve doğal kaynaklara ilişkin sürdürülebilir kalkınma konularındaki etkisinin farkına varmalarına yardımcı olmak

• Karşılaşılan problemlere geri dönüştürülebilir veya atık malzemeler kullanarak bilimsel yöntemlerle ve teknoloji tasarım süreçleriyle çözüm sağlanabileceğini kavratmak,
• Birey, çevre, toplum ve teknoloji arasındaki etkileşimi fark ettirmek,
• Kapasiteleri konusunda bilinç kazandırmak ve öğrencilerde farkındalık oluşturmak,
• Problem tanımlama, çözme ve uygulama becerileri geliştirmesinde yardımcı olmak,
• Görselleştirme becerisi kazandırmak,
• Özgür, özgün ve yenilikçi düşünme becerileri kazandırmak,
• Teknoloji okuryazarı bireyler yetiştirmek,
• Teknoloji ve tasarım ile ilgili kariyer bilinci kazandırmak,
• Teknoloji ve tasarım süreçlerinde iş güvenliği önlemlerinin önemini fark ettirmek,
• Doğal ve beşerî bilimlere ilişkin merak uyandırarak ve tutum geliştirerek elde edilecek bilgilerin tasarım yoluyla ürünleştirilebileceği konusunda bilinç kazandırmak,
• Farklı teknolojik alanlardaki (enerji, ulaşım, bilişim vb.) ilerlemelerin kökeni ve geleceği konusunda bilgi edindirmek,
• Bilimsel bilgi ve teknolojinin yaratıcı düşünme sistematiği ile yenilikçi (inovatif) ürünlere dönüşmesi konusunda katkı sağlamak,
• Buluş, icat, keşif, bilim, teknik, endüstri gibi kavramlar konusunda bilgi edindirmek,
• Özgün fikirlerin değeri ve fikrî hakların korunmasının teknolojik ilerlemeye katkısının bilincini kazandırmak amaçlanmıştır.

 

                        Ayşegül ÜNAL                                  Selma ÇELİK

             Teknoloji Tasarım Öğretmeni                Teknoloji Tasarım Öğretmeni

 

15-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-201815-03-2018